Tuesday, 14 June 2011

Kempen membaca

As salam.  Perghhh.. lama betul rasanye x update entry ni. Duk bz sikit sekarang ni. Balik keje je terus mandi dan menghias diri. Mcm anak raja lah plak. Heheheh. Walaupun begitu  still ada simpan cerita utk di kongsikan. Pernah dengar tak membaca jambatan ilmu.. Heheheh. Kat opis ni sekarang duk demam membaca. Berterabur novel kat opis ni. 

Macam2 ragam n gaya para pembaca di opis ni. Tapi jgn salah sangka. Diorang ni bukan makan gaji buta. Masa terluang je diorang abiskan dgn membaca. 
 
Seronok tgk gelagat para pembaca2 tegar ni. Aku pun kadang terasa juga nak meibatkan diri. Tapi aku takmo start. Karang tak dapat wat kije lain. Aku ni bukan leh pikir banyak cabang. Suka wat keje satu hala je. Karang kalau dah layan membaca satu kije pun aku takleh buat. Huhuhuhuhuhu.
Faedah Membaca
1.Pelbagai ilmu pengetahuan dapat diperoleh dengan mengamalkan tabiat membaca
2.Meningkatkan daya fikir seseorang
3.kemahiran atau kepakaran dalam sesuatu bidang yang diceburi
4.Mengisi masa lapang dengan cara yang berfaedah
5.Memperoleh kepuasan dan keseronokan
6.Menenangkan fikiran dan mengurangkan bebanan
7.Menyebarkan ilmu pengetahuan yang diperoleh kepada orang lain
8.Mengelakkan diri daripada melakukan perkara-perkara negatif yang tidak mendatangkan manfaat kepada diri


Sunday, 12 June 2011

TAHNIAH : Hazama Juara AF9 (Terakhir)

Seperti yang dijangka, Hazama telah dinobatkan sebagai juara Akademi Fantasia 9 (AF9) yang merupakan AF terakhir. Tempat keempat dimenangi oleh Azri, Fina menggondol tempat ketiga dan Lena mendapat tempat kedua.

By the way, lagu baru Hazama memang super awesome gila. Memang boleh meletup macam bom atom. Tajuk lagu baru Hazama ialah Cinta Teragung.

Lirik Lagu Cinta Teragung – Hazama AF9
Maafkan aku sekiranya tak termampu
Untuk mencurahkan semua isi hatiku
Ternyata tak terkata
Rinduku padamu
Chorus
Ku takkan bisa menjadi lebih
Dari apa yang terdaya
Namun ku tetap berjanji
Akan masih mencuba untuk
Memujuk hatimu
Mencintai aku
Kerna semua yang ada
Hanyalah untukmu
Secebis perasaan ku hamparkan
Membawa sejuta harapan
Menagih cinta
Teragung darimu
Ulang Chorus
Maafkan aku sekiranya
Tak termampu untuk
Mencurahkan semua
Isi hatiku



Friday, 10 June 2011

Selamat Hari Lahir Emak


Bangah sayang mak  sepenuh hati. Bangah doakan mak panjang umo dan sentiasa mencurahkan sepenuh kasih syg kepada bangah dan seluruh keluarga. Disini bangah ingin ungkapkan serangkap puisi hadiah buat emak yg tersayang.

Selamat Hari Lahir Emak

Emak,
Hidupku terasa lengkap dgn kehadiranmu,
 Ya Allah Ya Tuhanku,
Terima kasih kerana memberiku peluang utk memilikimu,
Kufikir ia tanda kasih-Nya yang mendodoi kalbu
Sukar kutafsirkan tetapi itulah yang berlaku

Emak,
Kulihat kesederhanaan mu,
Nasihat-nasihatmu memanah jiwaku
Kadangkala berjejesan air mata membaca bicaramu
Terasa terjaga dari lena alpa dengan suaramu

Emak,
Dihari kelahiranmu,
kudoa
Agar Allah sentiasa melimpahkan kasih-Nya tak kunjung putus
Buatmu ibu yang berhati mulus


Emak,
Aku tidak akan jemu mengingati tarikh lahirmu,
Mulutku tidak akan jemu utk berdoa kepada mu,
Sujudku pada Tuhan,
Yang mengurniakan dikau kepadaku.

Emak,
Selamat hari lahir
Semoga Allah mencintaimu
Melebihi luas cintaku
 Kepadamu wahai Emak



* Lempeng abah yg masak. Air tangan abah tu khas utk emak yg tersayang...


Friday, 10 June 2011

Transformer menyerang One Utama
 
Tolong.. Tolong.. Help.. Help.. Tolonglah datang melawat OU sbb ada replika transformer gergasi yg menggegarkan kaw ruang legar OU ni. Gempaks tu cara OU promot filem Transformer yg akan ditayangkan hujung bulan ni 29 Jun 2011.
Terdapat juga model2 transformer di pamerkan di situ. Minat sungguh aku tgk semua model2 tu. Kalau nak jadikan hobi mengumpul model ni perlu ada kewangan yg kukuh. Paham2lah kewangan aku yg kukuh ni (lawan dia) memang tak sesuailah. Heheheheheh.Kalau tak silap aku pameran itu juga atas tajaan sykt Chevrolet. Jenama kereta yg terkenal di pelusuk dunia. Ada juga dipamerkan beberapa kenderaan baru keluaran sykt itu. Yg menarik perhatian ialah sebuah kereta kuning keluaran Chevrolet iaitu Chevy Camaro yg menyerupai satu watak dalam filem Transformer, Bumblebee.




Selain drpd tu, terdapat juga jualan cenderamata yg berkaitan dgn filem transformer seperti baju dan cenderamata yg cantik2 belaka. So jgn lupa utk menonton filem transformer yg akan ditayang kan di semua pawagam seluruh Malaysia pada 29 Jun 2011.

6 comments:

yu said...

yeahhh...betul3x..membaca jambatan ilmu..daripada buang msa tersisa...lebih baik ngadap buku...xdelah nk gosip sana, gosip sini..hihihi...tol x....

PenDekAr LauT said...

Kalau duk fokus kat buku sampai tak hirau keadaan sekeliling pun susah gak.. huhuhuhuhu

ninest123 said...

louis vuitton outlet, ralph lauren pas cher, polo ralph lauren outlet, longchamp pas cher, ray ban sunglasses, oakley sunglasses, oakley sunglasses, louis vuitton, michael kors, louboutin shoes, sac longchamp, chanel handbags, tiffany jewelry, christian louboutin outlet, ray ban sunglasses, louis vuitton, louboutin outlet, gucci outlet, prada outlet, prada handbags, longchamp, louboutin, jordan shoes, air max, ugg boots, replica watches, nike air max, nike outlet, nike air max, nike free, nike free, nike roshe run, polo ralph lauren outlet, ugg boots, longchamp outlet, kate spade outlet, cheap oakley sunglasses, oakley sunglasses, louis vuitton outlet, louboutin pas cher, ray ban sunglasses, air jordan pas cher, longchamp outlet, tiffany and co, replica watches, burberry, uggs on sale, oakley sunglasses, louis vuitton, tory burch outlet

ninest123 said...

vans pas cher, sac guess, new balance pas cher, lacoste pas cher, nike air max, hollister pas cher, coach outlet, coach outlet, lululemon, ugg boots, timberland, kate spade handbags, ray ban pas cher, abercrombie and fitch, coach purses, nike blazer, ralph lauren uk, air force, nike air max, michael kors outlet, hogan, replica handbags, michael kors outlet, nike air max, true religion jeans, hermes, michael kors, nike free run uk, michael kors outlet, oakley pas cher, north face, michael kors, hollister, true religion outlet, michael kors outlet, burberry outlet online, michael kors, michael kors outlet, true religion jeans, ugg boots, true religion jeans, vanessa bruno, nike roshe, north face, converse pas cher, tn pas cher, burberry, mulberry, michael kors, ray ban uk

ninest123 said...

baseball bats, longchamp, nfl jerseys, ghd, jimmy choo shoes, vans shoes, nike air max, lululemon, new balance, ralph lauren, converse outlet, mac cosmetics, valentino shoes, nike huarache, oakley, north face outlet, iphone cases, soccer shoes, asics running shoes, wedding dresses, gucci, bottega veneta, soccer jerseys, chi flat iron, nike air max, hollister, babyliss, louboutin, p90x workout, reebok shoes, instyler, timberland boots, lancel, hollister, ray ban, mcm handbags, nike trainers, mont blanc, giuseppe zanotti, north face outlet, herve leger, celine handbags, insanity workout, ferragamo shoes, beats by dre, abercrombie and fitch, birkin bag, vans, hollister, nike roshe

ninest123 said...

canada goose uk, ugg pas cher, ugg,uggs,uggs canada, pandora charms, moncler, pandora charms, ugg boots uk, doudoune canada goose, moncler, moncler, louis vuitton, canada goose, juicy couture outlet, louis vuitton, links of london, juicy couture outlet, hollister, moncler, marc jacobs, wedding dresses, moncler outlet, montre pas cher, moncler, coach outlet, swarovski crystal, pandora jewelry, canada goose, moncler, thomas sabo, canada goose, louis vuitton, canada goose outlet, karen millen, canada goose outlet, sac louis vuitton pas cher, swarovski, ugg,ugg australia,ugg italia, bottes ugg, moncler, louis vuitton, canada goose, pandora jewelry, replica watches, toms shoes, supra shoes